"מנהלים על הבמה" עם אליק רום - מופע, הרצאה, תרגילי תיאטרון, מונולוגים
ב"מופע - הרצאה" זה, מהווה התיאטרון מטאפורה שימושית לעולם הניהול. ההרצאה יצירתית ומחדשת ומגישה טכניקות משחק ובימוי שיכולות להפוך מנהלים, אנשי מכירות ואנשי שרות לטובים עוד יותר.
המנהל כשחקן
שלושה אלמנטים קריטיים להצלחת מנהלים הלקוחים מעולם התיאטרון:
אימפרוביזציה - טכניקה המחדדת את הגמישות המחשבתית והביצועית של המנהל: שיפור יכולתו לאלתר ולהגיב במהירות בצורה מותאמת למצבים ניהוליים משתנים.
כניסה לדמות - שיפור המודעות והיכולות המנהל להיכנס לדמות חדשה (כתוצאה מקידום בתפקיד, מעבר מתפקיד אחד למשנהו וכד').
תפניות - טכניקה לביצוע שינויים תכופים ואפקטיביים בדמויות שעל מנהל לגלם במהלך יום עבודה (מעבר מפגישה לפגישה, עמידה מול קהלים שונים ועוד).
המנהל כבמאי
מנהלים הם במאים - ראיית הניהול כעבודת בימוי מחדדת את רגישותו המצבית של המנהל ויכולתו לביים בקפידה סצנות ארגוניות.
תרבות או תת תרבות ה- E MAIL
אחת מהרעות החולות היום בארגונים, היא כמות הדואר האלקטרוני בארגון. כל מנהל ממוצע מקבל היום סדר גודל של 100-150 מיילים ליום. קריאה אמיתית של המיילים משמעותה, בזבוז של כ- 3 שעות ביום על קריאת המיילים ותגובה עליהם.
מה הפתרון? קריאה רשלנית, שטחיות, זריקה לזבל פיצוץ בדואר הנכנס, רגשות אשם וכו'.
אחד מתוצרי התרבות הנ"ל הוא יצירת תת תרבות הגורמת נזקים ישירים ועקיפים לארגון.
הסדנא המוצעת היא סדנא שעניינה תרבות ארגונית, היא סדנא מדידה שניתן לבחון אותה לאורך זמן בשני מישורים:
א. שינויים בתרבות הארגונית בכל הקשור לעולם המיילים.
ב. מדידה כלכלית של כמות המיילים והזמן שהתפנה בארגון.
הסדנא מקנה כלים ובונה תרבות חדשה בכל הקשור לתרבות הדואר האלקטרוני. מטרת הסדנא, הקטנת כמויות הדואר הנוראיות, יצירת תרבות דיבור וכתיבה חדשות, שימוש נכון ובעיקר חיסכון משמעותי בזמן ניהולי.
הצגת נושא - פרזנטציה
אחד מהפחדים הגדולים של מנהלים בדרגים שונים היא העמידה בפני קהל, הצגת נושא ומכירתו. אני מפחד, איך אני עומד?, מה ישאלו אותי?, מה יקרה אם יפריעו?, איך אני מוכר את הרעיון הכי טוב? היכן אני שם את הידיים? איך אני לא מזיע? איך אני מדבר ברצף בלי לרעוד ובלי לגמגם? האם המצגת קולעת? קולחת? מדויקת?
הסדנא המשלבת כלים להצגת נושא נכונה בשני אספקטים מרכזיים:
א. בכלים הטכניים לבניית מצגת נכונה, כמה שורות וכמה מילים לשקף? איך להתמקד במסר המרכזי וכו'
ב. במיומנויות של עמידה מול קהל. התמודדות עם הלחצים, ההתרגשות והפחדים.